jueves. 25.04.2024

Pollo o pasta?

Paez mintira que colo que mos gusta dir a comer por ahí y que mos den unas alubias cumu de casa, cuandu estemos en casa comamos pollupastarroz cumu si istuviéramos amarraos a un pesebli con un menú de posguerra.

Augua presu y mugu ena reja | Foto: edc

En tal tiempu cumu esti, las sugerencias se acatan cumu órdinis, y toca ser cosmupulita. Yo ya pueo prisumir de ber voláu en cuatru viajis tresoceánicos, y de ber cumíu nel avión. A la hora de comer, las azafatas ti daban a escoger: "Pollo, o pasta?". Asina jué en tolas ocasionis. 

Cuandu era chicu, ena mí casa se cumía pollu u pasta, lo mesmu que se cumía cualisquier otra cosa, pinto el casu, arroz, fréjolis, jabas, ensalaa, ensaladilla, piriñaca, ternera, patatas, garbanzos, carni guisáu, pescáu... un pocu de tóo, y variáu. Jaciendo comparanzas colo que veo que se comi abora enas casas enas que ando de visita, la cosa cuasi que se reduz a pasta la metá los días, arroz la otra metá, y pollu cumu cosa de dali gracia a la pasta y al arroz.

Mucha genti hui comi en casa cuasi igual de mal que si juera n'avión

Paez mintira que colo que mos gusta dir a comer por ahí y que mos den unas alubias cumu de casa, cuandu estemos en casa comamos pollupastarroz cumu si istuviéramos amarraos a un pesebli con un menú de posguerra. Saliendo de cena un sábadu, dingunu se jaz el siguru pidiendo tallarinis con pollu ("ahí, ahí, hidratos de carbono...energía...") y de sigundu unas varitas de merluza ("ahí, ahí, con su Omega 3..."). Cumu recordamos bien, y bien que mos presta, lo que mos dierin de comer de críos, aquel día lo pidimos too al consonanti, que incima mos están viendo y lo vamos a retratar pa pingalo ena Redi. 

La cumida recalentáu del avión sabi a cumida de avión. Pollo al avión, y Pasta al avión dibían llamase las recetas. Ena cena del sábadu tampocu dingunu li prigunta al camareru: "Tienen pollo o pasta al estilo aeronaval?". Eso lo comis aquel día porque no te pueis abajar del avión en marcha a oncimil metros de altu col Atlánticu por baju. Habrá poca genti que retrati la bandeja de istilu penitenciariu del avión, cola pasta trespintáu y el pollu venturáu por allí bailando, y lo pingui nel Facebook (Quiero cunfiar en que sea pocu, polo menos). Peru mucha genti hui comi en casa cuasi igual de mal que si juera n'avión.

La parti que no mos contamos es que comemos baratu por juerza y que cucinamos rápidu por juerza

Pruducir pasta, u arroz, y pruducir pollu es bastanti baratu. Jacer pasta u arroz, es baratu y cómodu. Y lleva pocu tiempu. Ésta es la parti que mos contamos. Tamién mos contamos que los hidratos de carbonu mos dan mucha inirgía, y que el pollu mos encanta, porque li da gustu. La parti que no mos contamos es que comemos baratu por juerza y que cucinamos rápidu por juerza. De esa juerza hablamos pocu. No tenemos tiempu de cucinar, porque lo gastamos trebajando y cobrando lo justu pa cumistrajos. "Somos lo que comemos", un ricursu cómodu y baratu, entonz. Se supón que vamos amijorando ena Hestoria, peru lo de la cumida es sospechosu, y pasa de barruntu con correndera, porque recordamos ber cumíu muchu mijor. Sabemos que la cumida es otra cosa, cumu sabemos que la vida tamién lo es. Mos criímos una vida de cuentu, supiendo que es too cuentu, y acabamos contándomos el mismu cuentu cuandu mos amiramos a solas al espeju. U quiciabis no, y entonz odiamos al espeju y de pasu a tolos espejos que reflejin las cosas que el cuentu no quier contar. Queremos creer que llevamos un tren de vida, peru sabemos que vamos en un avión de vida del que no sabemos abajamos, quisiendo pensar que nunca istuvimos mijor, intentando convencemos de que se va mui bien sentáu en manaa n'aquellos asientos istrichucios ensin espaciu pa ispurrí-las piernas, amirando el mundu al treviés d'un ventanu, y pritindiendo que mos gusti la cumida aquello que a lo que mas sabi es a avión. Comemos baratu porque tenemos que salir baratu a quin pilota y tien dicidíu cuál es el viaji.

Drentu de naa habrá eleicionis, y masque tolos pasajeros d'esti vuelu low cost sepan cuál es la cumida que merez la pena, y la vida que merez la pena, bien adomaos ellos, ubidiciendo las sugerencias del mercáu cumu si ricibieran órdinis, escogerán entri pollo o pasta.

Pollo o pasta?
Comentarios