jueves. 28.03.2024

El trapu, la ruilla, la rodea, l'arrodéu

Teno vistu de sobra que quinis dicin que las banderas no son mas que trapucios gustan de llevá-las suyas, y a aquéllas no lis ponin el llamatu de trapu, no; ahí las llevan con urgullu.

En cualisquier risquieza En cualisquier risquieza

Ya estamos avezaos a uír que "las banderas son sólo trapos". Entri daqui clas de genti, si unu habla de caltené-las cosas del país, puei uísi esi mantra rujiegu con tanta frecuencia que sólu queda dar n'uílo col són que cantan la lutiría los críos del colegiu de San Ildefonso.

Ena mí casa ya castellanizaa li llamaron rodilla a lo que en vallis cumu los de Pas llaman rudilla y en Campóo llaman rodea, al trapu la cucina.

Las banderas son trapos? Sigún.

Pa que un cachu tela allegui a trapu u a bandera pasan dos cambeos de cunsideración naa parigualis. El trapu lu jaremos con un cachu tela avejentáu. La bandera iscumienza siempri con una tela bien nuevu.

Con un trapu la única bandera que pueis jacer es branca pa rindite

La bandera es por un regular de tela, masque se vendi mucha de prásticu. Y es un símbolu, un simbolu sobri tela, u jechu de tela. Con un trapu la única bandera que pueis jacer es branca pa rindite. Un símbolu es la arrepresentación gráfica d'una idea. Puei sé-la tuya u la contraria, y pueis estar d'acuerdu deajechu, en parti, u n'asulutu. Y puei estar en tela u no.

Teno vistu de sobra que quinis dicin que las banderas no son mas que trapucios gustan de llevá-las suyas, y a aquéllas no lis ponin el llamatu de trapu, no; ahí las llevan con urgullu. Con aquéllas sí que vein que son un símbolu. Decir que toas son un trapu es entonz cumu dicir que tolos lemas que llevan ellos mesmos enas chapas son jolatucias u que los que llevan en pegatinas son cartunucios. Peru la frasi lis queda mui guapa, eso sí.

La lei tampocu trata por un igual a las banderas y a los trapos. A los trapos no los trata, peru polo menos la lei española y la justicia a la española andan cazaritas colas banderas. Si creis que las banderas son un trapu, pueis ensugá-la vasija cola bandera española ondi te vean jacelo, y tres la denuncia y el juiciu tienin derechu a jaceti cogé-la cuchar en Santoña por espáciu de sieti años, cosa que no pasa con otra bandera ni otru trapu.

D'un tiempu acá se vei mucha bandera, mesmu en tela que en pitrinas, viseras, camisetas, cochis, cordonis, cuellos y mangas de camisetas, pulseras de reló, vasos, apargatas

Estamos su una Ley de Banderas que nació porque, ya diji, anda cazaritu l'estáu col asuntu de las banderas; la razón es que en dellos sitios cumu Cataluña u Vasconia naidi quiría poné-la bandera del estáu. Entonz los acérrimos de la bandera española jalarin de la lei pa que juera ubligáu acolocalas toas n'una pusición concreta. Ucurrió tamién que en sitios cumu Santander protestaban pa que en Cataluña y Vasconia cumplieran cola lei de banderas y ellos no la cumplían por no tener gana de acolocá-la de Cantabria. Eso es porque la idea que tinían es que la sú bandera es La Bandera y lo demás trapos y rudillas que a la vista d'ella tienin de jincá-la ruílla.

D'un tiempu acá se vei mucha bandera, mesmu en tela que en pitrinas, viseras, camisetas, cochis, cordonis, cuellos y mangas de camisetas, pulseras de reló, vasos, apargatas. Y se vei apareáu un patriutismu facistuca. Y tamién se vei la lei mas riprisivu. Lo que no ha adunicíu cola bandera son los derechos de la genti cumún. Esos ya valin menos que un trapu. Cuantu mas perdemos, mas mos metin polos ojos La Bandera que tantu contempla la lei. Asina que la lei a la final trata bien los interesis de los de La Bandera y mal a los del trapu, y cuncidi que una mayuría d'ellos se ponin tuntucos a la vista de La Bandera. Dingún trapu tuvo enjamás tanta suerti cumu La Bandera, que es la guapa, la güena , la única, y la de todos.

Es curiosu que un problema pulíticu con reícis bien grandis ena Hestoria se llevi con estrategias de guerra y contrainsurgencia

N'estos días en Cataluña se vei genti que no ama tantu a La Bandera (verdaera, güena, única, ecétera...) y veemos tamién cosas curiosas pa jacer que se sintan igual que aquellos todos de La Bandera de Todos. Veemos, pinto´l casu, cúmu cadenas estatalis de tilivisión contratan genti pa jacer de violentos que se metin en direutu colos piriodistas y dalo cumu nuticia verdaera; veemos cúmu los pulicías de unijormi acolocan y alimentan barricaas con juéu; veemos pulicías disfrazaos de violentos tratando de armala gorda pola calli. Es curiosu, curiosu. Es curiosu que un problema pulíticu con reícis bien grandis ena Hestoria se llevi con estrategias de guerra y contrainsurgencia y se empontigui a una custión isclusiva de pulicías y juecis, a una custión de disciplina cuartelariu, y que la pulítica tarrentorial del estáu nel siglu XXI sea una cuntinuación pininsular de la pulítica amazónicu del siglu XV con tanquetas y porras istinsiblis en tal d'arcabucis y espadas. Eso n'un estáu nel que la derecha vien prumuvía por una casta de clérigos, latifundistas, noblis degeneraos y militaronis, y nel que la disquierda que abora se ríi de trapos y banderas aluegu por un cachucu del pastel prisupuestariu se diíca a tener un ideariu celesti isquisitu, una tiuría impecabli y una prática que vien a ser cuasi la de una estitución burocrática d'asistencia social.

Si tuviera que jacer d'adivinu, diría que enas prósimas eleicionis quin quiera ganar votos va a sacar costanti el tema de Cataluña pa ofrecer una güelta riprisiva y d'esceición de la lei pa aplicar en Cataluña. Y una vez que la apliquin -lo del adivinu vien abora- quedará pa sinfinitu y pa tou l'estáu. cumu las otras del istilu.

Y sí, amirando qué tal lis quedó la manicura, los rujucos dinos del colegiu de San Ildefonso siguirán dijendo en plan ajenu y cuasidivinu que lo de Cataluña es una custión de trapos, dando arrodeos a cuenta de las rodeas, peru l'asuntu de fondu es La Bandera ubligándomos a toos a jincá-la ruílla.

El trapu, la ruilla, la rodea, l'arrodéu
Comentarios