sábado. 20.04.2024

El Virdugu Vulgarmenti Especial

Maginándose saliendo trajeáu d'un cochón de luju de la sú mansión, cumu un triunfador, cumu si no juera un miirduca cumu hai millonis.

mugu290819Mugu urbanu | edc

Ya tenemos vistu el procesu, a pocu que biéramos puestu interés. Llevan muchu tiempu jaciendo lo mesmu, y contando el mesmu cuentu pa lo justificar. Esi cuentu que contáu hui es propaganda que esparcin los medios, y que diquiá-tras es Hestoria que ripitin y cuentan jispíos los espertos, con ispíritu críticu entri ralu y ausenti, es dicir, patrióticu.

L'ajuncionamientu del sistema democráticu, mesmu que la Hestoria, molu contarin cumu a criúcos de colegiu de parvulinis, n'esas licionis que se enseñan con soniqueti infantil y vocalis largas a la final de caa frasi, enas que los escolantis dipriendin que lo importanti es ripití-lo que quin manda quier uir masque unu no intienda el sinificáu de lo que diz.

'Haz lo que yo digo y no lo que yo hago', dicía aquel cura que, clónicu,  tul mundu cunució a anguna güelta

El cuentu diz que n'esti sistema l'Estáu vela pol Pueblu, de manera que no puea desistir una juerza que abusi contra l'interés general. Dichu llanu, que el Peji Gordu no se coma al Chicu. Enseñaos dendi críos, los juturos ciudadanos van adatando la lición y sacando que no es bastanti con ripitir mecánicu el mantra ensin ber cumprindíulu, sino que es cuminienti, amás, cunfiar eno contrariu de lo que la sú palabra reza. Haz lo que yo digo y no lo que yo hago, dicía aquel cura que, clónicu,  tul mundu cunució a anguna güelta. Lo dijo el cura, y tamién el maestru, y l'acaldi, y el pulíticu, y el patrón, y el ricu, que son genti que acustumbra a hablar como Dios manda.

Eso es lo que dicin, y no lo que jacin. Lo que jacin es ajirmá-la hipucrisía y dali istrutura, maneras, facilidais, formalidá y vista respetabli. Y velar pol ordin, es dicir, que el Peji Chicu se jaga a la idea de que es, forzosu, la cumida del Gordu. Y callaú está dichu, que jechu a semejanti idea, no dé guerra.

El Virdugu. El momentu del Virdugu. Sinti que es el sú tiempu, que es lo únicu que puei sintir.

No es un personaji que rilumbri, pricisamenti. sino mas bien agrisáu

El Virdugu, que nel momentu d'ejercer concentra la atinción y se vei importanti siendo el centru de tolas miráas, sinti que tien una importanti misión. Pa ser tan ilustri cumu se crei, el Virdugu tien un rol pocu menos que mecánicu. Del Virdugu no quisiera las aicionis, peru tampocu los sueños; primeru entá. Son sueños miserablis los que lu llevan a ser virdugu, y los pon por cima de lo que jaga falta. Sueños miserablis que marcan la altura moral del Virdugu. Si lo pior que tien es el uficiu, lo mijor que tien acompaña a lo pior muchu mas que compensalo.  No es un personaji que rilumbri, pricisamenti. sino mas bien agrisáu. La dureza'l brazu ejecutor no es a esconder ni mediu bien la cundición potrosa y sórdida de quin se meti a semejanti uficiu.

El Virdugu dirá que es un mandáu. Empleando los sús términos, podemos dicir que es un gestor.

Jaz tiempu que las empresas elétricas, que bían matáu indíginas, vallis y cuencas a milis y animalis a millonis, si pintarin de verdi la cara pa siguir jaciendo el mesmu negociu con una escusa distinta. Nació la división supuestamenti verdi de la mesma endustria, peru ensin dejar de jacer lo que jacían desprimeru y no ricunvirtiendo lo antiguu, sino envadiendo mas tarrentoriu a cuenta de la inirgia caltinibli. Y la cubicia eólicu anda cola vista puesta tamién enos cordalis del Cantábricu. Lo intentarin dellas vecis, peru acabarin n'intentu vanu polas sentencias judicialis en contra porque los proyeutos, que jacía genti que contaba col mangonéu y l'abusu cumu garantía, caerin enos tribunalis. Peru siguin a la carga, pensando a caa güelta que vein un cordal limpiu que están perdiendo dinero.

Nicisitan al Virdugu. Y por eso mos toca uír que "Cantabria es deficitaria en energía eólica". Asina mos habla el Virdugu, cumu si los que abora pagamos bien caru el ricibu de la luz mañana colos montis astraos de mulinos diéramos en cobrar una paga maja osequiu d'Iberdrola pa mos arreglá-l añu. No li pidas al Virdugu que sinta.

Tenemos unos caciquis pulíticos mandando que tienin mas interés enos proyeutos especulativos que los propios especulaoris

No es la primer vez que sal aqui, y sigún pinta tampocu la última: tenemos unos caciquis pulíticos mandando que tienin mas interés enos proyeutos especulativos que los propios especulaoris. Tienin mas interés enos eólicos que los inginieros de las elétricas. Quiciabis, enos despachos de las elétricas angunu piensi que n'ocasionis lis val mas pagar a ciertos pulíticos que tolos mesis a los encargaos de promovelos de la plantilla.

Y ahí está el Virdugu jaciendo méritos complacienti, ubidienti, alabanciosu cola empresa y seriu, importanti, gestionando, mostrándose pricupáu, delanti de la prensa, maginándose saliendo trajeáu d'un cochón de luju de la sú mansión, cumu un triunfador, cumu si no juera un miirduca cumu hai millonis, cumu si no juera a encontrar la máquina capitalista otru miirduca tan especial, tan especialmenti gris, tan especialmenti potrosu, cumu él, él, él.

El Virdugu Vulgarmenti Especial